One down. One to go.

Idag har jag officiellt gått en termin i Grand Island Senior High. En termin i en amerikansk high school. Jag har upplevt så himla mycket hittills, och antagligen väldigt mycket mer än vad jag egentligen inte tänker på. När jag liksom bor här och nu har vant mig vid det är det många annorlunda saker som jag inte tänker på. Till exempel hela school-spirit-grejen, football, cheerleading och allt. Och att jag skulle vara en del av ett cheerleadingteam hade jag aldrig kunnat inbilla mig för ett år sen. Jag har haft mycket upp-och-ned i mitt humör, känt mig väldigt nere ibland och jätteglad ibland. Men just nu känns det som att saker börjar falla på plats.

Det känns jätteskönt att få lov nu också, så jag kan hinna slappna av. Jag blev klar med finals den här veckan, och som jag trodde fick jag A i alla ämenen utom Matte som jag fick B i. Känns lite irriterande för jag var 2.3 % från A menemn.. Betygen spelar ändå ingen roll så länge jag ligger på minst C. Jag har också ändrat mitt schema nu för nästa termin, det ser ut så här:

1. 2D Art
2. English 7/8
3. Honors Algebra 3/4
4. Public Speaking
5. Lunch
6. Senior Art Projects
7. Open/Weights
8. Open

Public speaking är en klass jag antagligen inte kommer gilla ibland. Men det är därför jag valde den, så jag kan lära mig och träna på att bli bättre på att prata inför grupper av människor! 7th kommer jag förhoppningsvis ha Weights (det är inte bara lyfta massa tunga vikter, utan vanlig träning), men om de inte har plats så komemr jag ha open och sluta efter 6th. Så då kommer jag vara i Art resten av dagen tills practise (för att jag ska vara tillåten att vara kvar i byggnaden efter jag slutat skolan behöver jag liksom vara i ett klassrum, och ha lärares tillstånd och massa sånt). Basket-säsongen fortsätter till februari/mars någon gång och efter det blir det Track. Ska antagligen göra sprint, alltså bara springa men vilken distance har jag inte bestämt ännu.

Nu komer jag precis hem från Christmas Cheer Dinner, vilket var kul, älskar cheer-tjejerna! Vi delade ut julklappar dessutom, vi hade "Secret Santa Sisters". Jag fick de tre Bring it on-filmerna! Klockan är bara kvart i elva, och även om det är lov måste jag gå och lägga mig snart. Ska upp vanlig tid imorgon bitti för en välgörenhets-grej jag ska göra med Sarah.

Godnatt och God Jul på er, hoppas ni har lite mer julstämning än vad vi har! Själv kan jag inte fatta att det redan är jul, känns verkligen inte som det...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt med lov, och grattis till de fina betygen! Public speaking låter jättebra. Kul att du kör en mattekurs till också. Här i Stockholm ligger lite snö här och var, men det mesta har smält bort.



Kram och God Jul!

2011-12-22 @ 09:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0