01-08-2011

Hejsan!

Nu är jag i Grand Island och har varit här i nästan ett dygn. Flygresan gick bra men allt var väldigt förvirrande. Jag flög med en tjej från Holland hela vägen och och först flög vi från Boston till Washington och av någon anledning var vi tvugna att byta flygbolag men det fick vi veta efter att vi stått och köat till incheckningen i en timma i onödan... Sen mellanlandade vi en gång till i Dallas och gick på det sista planet som gick till Grand Island, och det är nog det minsta plan jag nånsin sett. Det var 19 rader tror jag och på ena sidan var det ett säte och på det andra två säten. Lyckades inte sova något under flygresan och eftersom jag inte sovit något natten innan så somnade jag redan runt 9 igår kväll.

Imorse gick jag upp runt 8 och började dagen med att följa med min värdfamilj till kyrkan. Matt (min värdpappa) är pastor så de är i kyrkan ganska ofta. Men det är helt annorlunda gudstjänster här, Matt och två andra spelade musik och sjöng mesta delen av tiden så det var inte tråkigt alls! Efter så var jag hemma och lekte med mina värdsyskon Noah (3) och Mara (1) en stund och nu kom jag tillbaka från kyrkan igen för ett tag sen. Vi var där och åt typ sen lunch för det var ett födelsedagsfirande. Jag träffade några där som precis graduated från min high school, en som går där nu och en som går i en annan high school. Alla var väldigt trevliga :) Alla vet dock inte var eller vad Sverige är, flera av de vuxna hade aldrig fört talas om det hehe..

Om en stund ska vi tillbaka till kyrkan för middag och sen jobbar Matt och Sarah (värdmamma) hjälper honom, det är någon slags barn-grej i kyrkan varje kväll en vecka framöver nu.

Massa kramar <3


Mitt nya hem!


Mitt rum (man ser inte hela på bilden)


Kommentarer
Postat av: Ingrid och hela familjen

Vad fint huset ser ut och vad roligt att du har det bra. Hälsa din värdfamilj!

2011-08-01 @ 22:03:32
Postat av: Henrik

Vad kul att se huset och läsa om din första dag på plats!

2011-08-02 @ 18:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0