21-07-2011

Hejsan! Förlåt för att jag inte har skrivit men det kommer nog bli så här när jag är här på camp, har inte riktigt haft tid och dessutom blir jag liksom lite för påmind om er där hemma av internet hehe...

I måndags började i alla fall "skolan" och såhär ser mina dagar ut:

8:00-9:30 Breakfast
10:00-10:15 Homeroom
10:20-11:10 Life in America
11:15-12:05 English
12:05-12:50 Lunch
12:50-1:30 Recess
1:30-2:20 History
2:25-3:15 Current Issues
3:20-3:30 Homeroom
4:00-5:30 Activities
5:00-6:30 Dinner
6:30-10:00 Activities

Det är väldigt enkla saker vi lär oss och det mesta kan man redan innan. Det är väl mest i Historia och Current Issues som jag egentligen har lärt mig något. Alla lärare är jättehärliga också så lektionerna är ganska roliga. Dock är det inga svenskar i min klass men det är en norsk tjej och några danskar (inte för att man förstår danska då). Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde för aktiviteter i måndags förutom att det var karaoke på kvällen och igår spelade jag tennis, kollade på volleyboll-turnering och gick på aerobics (fast det var mest dans). Idag fick jag åka i en av de där gula skolbussarna för första gången för vi åkte till Providence för att shoppa! Det var jättekul och jag köpte en tröja från Forever 21 och ett par shorts från Victoria's Secret. Kunde inte köpa så mycket mer för jag vill inte betala för övervikt när jag flyger till Nebraska.

Nu måste jag göra mig i ordning för att lägga mig och sen borde min roommate komma inatt! Har fortfarande inte fått en så det blir någon från Australien eller Nya Zeeland. Godnatt! (eller godmorgon för er)



Providence Place Mall (bild från google)




Min rum som ser ännu mer ut som en fängelsecell i verkligheten än
vad det gör på bilden. Fast det är sånadär självlysande stjärnor
i taket så det blir mysigare när man släcker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0