17-07-2011

Efter en 8 timmars flygresa och 4 timmars bussresa kom vi till slut fram till Bryant University som ligger i Smithfield, Rhode Island. Jag flög med femton andra svenskar och vi var de första som kom hit, sen kom fler svenskar och de från Norge, Danmark, Holland, Tyskland, Spanien. Ikväll tror jag det kommer folk från Tyskland och Österrike och om några dagar kommer de från Australien och Nya Zeeland. Campet börjar egentligen inte förrän imorgon så det enda vi har gjort hittills är att träffa massa människor och gå runt och försöka lära sig att hitta här. Hela univeritetsområdet är jättefint men just det huset vi bor i är väl inte världens mysigaste och dessutom har jag inte fått min roommate ännu så det kändes lite jobbigt att somna igår. Förhoppningsvis är det väl en av de som kommer ikväll så jag slipper sova själv fler nätter. 

Jag har inte fått någon större hemlängtan ännu men det känns lite hela tiden. Började gråta lite när jag gick in på facebook igår så tror jag unviker det några dagar till nu... Och till mamma och pappa: jag fick telefonkortet att funka men jag ringer inte förrän om någon vecka tror jag för annars kommer jag bara längta hem. Jag har inte riktigt fattat att det här är på riktigt, det känns inte som att jag är i USA. Kanske är det för att jag pratat en del svenska här, men imorgon när "skolan" och aktiviteterna och så börjar så är de flesta jag kommer vara med från andra länder så då kommer jag prata mer engelska. Det är fyra lektioner per dag från måndag till fredag och det man lär sig om är kultur och såna grejer, men det är inte direkt något jobbigt. Sen på eftermiddagarna och kvällarna är det ibland arrangerade aktiviteter eller så kan man göra lite vad man vill, typ som att spela basket, simma i poolen eller så kan man åka in till stan och shoppa. 

Nu ska jag ut och springa med några om en stund och sen hoppas jag att jag somnar enklare ikväll, har inte sovit ordentligt de senaste tre dygnen direkt... Hoppas alla har det bra hemma i Sverige! Massa kramar<3


 


Ett av husen i universitetsområdet


Kommentarer
Postat av: ingrid

Ha det så bra! <3

2011-07-18 @ 13:43:28
Postat av: Cicci

Hoppas du får det toppen! Hör av dej snart! :D<3

2011-07-18 @ 16:38:37
Postat av: Pappa

Hoppas du har det fint. Vi hörs!

2011-07-20 @ 19:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0