Plattsmouth och Omaha

Hello!

Gårdagen spenderade jag i en stad som heter Plattsmouth som ligger ca en halvtimma från Omaha. Det var en till pastor-middag för unga pastorer (plural av pastor?) vid ett till jättefint hus vid en sjö. Förutom att äta åkte jag vattenskidor, fast jag lyckades knappt åka nåt för jag ramlade hela tiden... Åkte också i en sån där rund grej efter båter, det heter tubing på engelska med kan inte det svenska ordet. Det var ganska mycket enklare och jättekul!!n
Efter middagen åkte vi till Sarahs mammas hus i Omaha. Vi ska vara här tills imorgon eller söndag, beror på hur länge vi stannar på bröllopet. Matt kommer i alla fall åka hem på imorgon eftersom han har gudstjänst söndag morgon. Idag har jag bara varit och shoppat i Omaha hela dagen med Sarahs andra kusin Becka som går på college. Köpte ett par jeans och några tröjor så jag har något att ha på mig när det blir kallare också. Alla här säger att vintrarna är jättekalla men jag vet inte hur det är i jämförelse med Sverige...

Tack så mycket för alla gratulationer också!!

Och pappa, för att svara på frågan om hur folk säger mitt namn här, alla säger olika. Mitt namn är nog mitt största problem just nu känns det som... Ingen här kan ju säga det som jag säger det i Sverige så då amerikaniserar jag det men då tror folk bara att jag säger Molly eller Marlyn, och om de läser det tror de att man säger det som Mejlin... Vet inte riktigt hur jag ska göra när skolan börjar, borde komma på ett nytt amerikanskt sätt att säga mitt namn...









Cornfields, cornfields, cornfields...


Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh vad kul du ser ut att ha Malin! Saknar dig!! Vi får höras på skype eller fb snart tycker jag! :) <3

2011-08-13 @ 08:59:06
Postat av: Anonym

Säg åt dom att säga Marlyn utan r, kanske funkar haha :)

2011-08-13 @ 11:40:46
Postat av: ingrid :)

Haha var det roligt att åka vattenskidor? :)



Saknar dig <3

2011-08-13 @ 16:17:10
Postat av: Mikaela

Vad du är söt! <3

2011-08-14 @ 01:48:43
URL: http://inmytexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0