Tvättar, packar och ritar

Hejsan!

Förlåååt för att jag inte har bloggat, har verkligen varken haft tid eller ork, och så har jag tänkt på en massa saker hela tiden...

Hur som helst orkar jag inte skriva om vad jag har gjort sen senaste gången jag skrev, så jag fortsätter bara skriva som vanligt.

I fredags var jag på the football game på kvällen och vi vann igen!! Vårat Varsity team har vunnit varenda match den här säsongen så det är hur kul som helst! Förra veckan spelade vi mot Kearney, och de är typ våra "rivaler". Grejen är bara den att de har vunnit över oss de senaste 11 åren, men det här året vann vi stort över dem!

Igår (lördag) var jag och familjen i Lincoln, Nebraskas huvudstad. Vi var där och shoppade och åt och det var en väldigt bra dag! :) Jag är fortfarande inte alls nöjd med min garderob dock, jag har inte tillräckligt med kläder. Och nu menar jag inte att man har typ 100 plagg framför sig och fortfarande inte tycker att man har något att ta på sig. Jag har bokstavligt talat inga kläder, men jag jobbar fortfarande på det! Och en grej som var jättecool igår, eller ja kanske inte men jag tycker det hehe, är att jag typ såg när Nebraska Cornhuskers spelade mot Washington igår i Lincoln live! Eller typ live, vi körde förbi Memorial Stadium där de spelar och jag såg när de spelade på en sån där jättestor tv-skärm inne i the stadium några sekunder!! Det tycker jag var coolt i alla fall.

Idag Har jag inte gjort så mycket mer hittills än att tvätta och packa. Vi åker ju till Mexico på tisdag!! Fast vi lämnar Grand Island redan imorgon och kör till Denver, Colorado för att sova där, vi flyger därifrån. Det ska bli så himla skönt och kul!! Och nu när jag blir klar med det här blogginlägget ska jag följa med familjen när Matt spelar football med sina vänner, det är liksom inga seriösa matcher. Och sen måste jag rita. Jag bytte min Multimedia klass till Art Projects för jag klarade verkligen itne av läraren och det var bara tråkigt. I Art Projects ritar man självständigt vad man vill men ska göra åtminstone 6 projects per termin. Jag älskar verkligen den klassen, det är min favorit, och Theatre Makeup också.

En grej som jag har kommit på är att jag har valt alldeles för enkla klasser i skolan. Jag börjar bli extremt uttråkad för att jag inte lär mig något. Igår när vi var i Lincoln så var vi inne i en bokaffär och när jag kom till Science-avdelningen blev jag typ helt överlycklig för jag har saknat det så mycket! Min Environmental Science klass är ett skämt, vi lär oss absolut ingentling som har med miljön att göra. Till nästa termin ska jag ändra mitt schema till svårare klassen men tills dess får jag väl stå ut med att inte lära mig något.. Och ett problem till med att bara ha enkla klasser är att människorna i dem inte är de smartaste direkt, det är liskom de som inte kommer gå på college utan kommer börja jobba på Taco Bell direkt efter Hogh School...

Hejdå på er så länge så hörs vi när jag är i Mexico (förhoppingsvis) <3


I fredags


Kommentarer
Postat av: Pappa

Låter jättekul med matcherna. Och spännande att åka till Mexico. Jag var ju i Mexico för ca 20 år sedan och tyckte det var jättebra. Det är bra att du ser till att det blir lite mer utmanande kurser i skolan, i längden blir det ju trist om man inte lär sig så mycket. Bra att du utvecklar dina konstnärliga förmågor. Har du möjlighet att lära dig mer om fotografering då också?

2011-09-19 @ 08:50:52
Postat av: Ingrid :)

Hej malin! Jag blir faktiskt lite avensjuk på att du ska åka till mexico men vad roligt för dig! Vad kommer ni göra där?

Har du fått paketet från oss? :)

Ha det bra i mexico!!! :)

2011-09-19 @ 17:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0