Första skoldagen

Heej!

Första dagen i high school är avklarad nu då och det var rätt så bra faktiskt. Var så himla nervös imorse men jag är glad att jag träffade de andra utbytesstudenterna innan hos Caro (hon bor mittemot skolan) så vi gick dit tillsammans. Vissa lektioner kändes väl bättre än andra, ibland pratade jag inte med någon alls i klassen och vissa lektioner träffade jag jätteschyssta personer. Typ som när jag hade art så satt jag med tre tjejer som bara pratade spanska hela tiden med varandra (många i Grand Island kommer från Central/Sydamerika, hälften av alla i min skola ungefär) och jag fattar ju inte direkt spanska... Och jag tror att nästan det värsta som kunde hände hände mig; missade en hel lektion... Och det är ganska mycket värre att göra det här än att göra det i Sverige (även om det inte är bra där heller :)) Efter pre-calc fick jag för mig att jag hade lunch, och när det är ungefär 10 min kvar till nästa lektion (som egentligen var min lunch) upptäcker jag att wiiiie, jag har multimedia just nu!! Jag gick in i klassarummer och bad jättemycket om ursäkt och läraren sa "I'm very sorry to, I'm sorry for you".. :( Bad om ursäkt en gång till efter och sa att jag var ganska förvirrad och inte hade någon koll just nu för jag är utbytesstudent så hon sa att hon förstod och det var okej. Men pinsamt.

Annars bestämde jag mig för att sluta med cross country, stod ut i tre dagar... Kände bara att det blir för mycket och det är inte värt det för jag har bara ont i kroppen och är trött hela tiden. Så istället blir det... CHEERLEADING! Jag och Caro pratade med cheer-coachen och det var inga problem alls för oss att vara med. Det finns två team; varsity och junior varsity och vi är med i det enklare vilket är junior varsity. Egentligen hade de try-outs i våras men eftersom vi är utbytesstudenter behövde vi inte göra något speciellt eftersom de vill ge hos hela "high school-upplevelsen". Vi pratade med tre av de som var med i varsity och de var hur snälla som helst! Träningen börjar på måndag så får vi väl se hur det går med tanke på min erfarenhet :P Och så slipper jag cross country kl 7 lördag morgon!!!

Är så himla trött just nu för jag vaknade 6 imorse, och det blir samma sak imorgon bitti men i helgen kommer jag få sova. Och eftersom jag var i kyrkan igår kväll på grudstjänst behöver jag inte gå söndag morgon :D

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul att du kommit igång med skolan nu. Jag tycker nog också att cheerleading verkar roligare än cross country. Så då får du vifta med sådana där rosa fluffiga bollar framöver i stället.

Hoppas att du tycker att dina övriga ämnesval känns bra också. Är det annars vanligt med byten av ämnen i början av terminen, om ämnet inte visar sig vara riktigt som man tänkt sig?

2011-08-19 @ 11:01:24
Postat av: Anna

Va kul att ha börjat skolan! Och va kul med cheerleading, kommer du få lära dig o göra massa volter o sånt? :) och det verkar lite roligare än cross country.. hehe :)Men hoppas du har det jättebra och acceptera mig på skype!!! Ingrid hälsar! :)

2011-08-20 @ 21:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0