Thanksgiving

Min första Thanksgiving då!

Torsdag morgon vaknade jag av att Noah kom in i mitt rum och skrek "turkey-day, turkey-day!!" Haha han går in i mitt rum varje morgon men oftast säger han "time to go up Malin!".

Hur som helst åkte vi till Omaha till Sarahs familj (även hennes kusiner). När vi kom dit var det direkt dags för lunch, och det var inte bara lite mat... Det enda Thanksgiving går ut på egentligen är att äta och kolla på football. Så det var vad vi gjorde. Man gick runt och smååt hela dagen medan tv:n var på och visade football. All mat var verkligen jättegod, gillade särskilt "stuffingen". Vi hade dock ingen hel kalkon utan de hade redan skärt upp den och så hade man stuffing, olika sorters potatismos, sallader, skinka och massa annat vid sidan av. Till efterrätt var det paj, bland annat pumpkin pie!

På kvällen gick jag och Sarah och såg Breaking Dawn. Den var bra men det är inte en film jag skulle se igen. Jag tycker inte Twilight-filmerna är särkilt bra egentligen, men det var bara en film jag var tvungen att se!

Sen har de ju Black Friday här i USA, fredagen efter thanksgiving (som alltid är torsdag). Det är bara massa reor hela natten och förmiddagen och folk köar i timmar för att få det de vill ha, alltså ganska galet. Tyvärr var jag inte och shoppade något, dels för att Matt och Sarah var i huset med barnen och sen också för att jag skulle upp ganska tidigt imorse...

..och anledningen till det var att jag idag såg Nebraska Cornhuskers spela på Memorial Stadium för första gången! Vi spelade mot Iowa Hawkeyes och självklart vann vi med 20-7. Det var verkligen jättekul att jag fick chansen att gå och se en live football-match, något som man inte gör varje dag direkt.

Det var en av de grejerna jag är tacksam för denna Thanksgiving, och dessutom är jag så himla tacksam att jag har fått uppleva allt det jag har gjort. Jag uppskattar också både hela min familj i Sverige och min familj här i USA!








Kommentarer
Postat av: Ingrid :)

Hej Malin!

Vad kul att vakna av att Noah ropar! :)

Gillar du kalkon och har vi ens ätit det hemma? Det verkade vara väldigt god mat!

Den dära "pumpkin pie", är det pumpa paj, var den gid! ;)

2011-11-27 @ 00:57:02
Postat av: Mamma

Härligt att höra om allt fantastiskt du får uppleva. Här vräker regnet ner och det har varit +11 grader idag, vi har bakat lussebullar och tänt första adventsljuset. Kram.

2011-11-27 @ 20:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0