Cozumel och jet skiing

Hejsan!

I förrgår var jag med familjen på en Mexicansk ö som heter Cozumel. Det är en turist-ö men eftersom det inte är högsäsong var det inte så mycket turister där. Vi åkte dit med färja och sen hyrde vi en bil där. Inne i själva "centrum" eller vad man ska kalla det var det ganska smutsigt och stökigt, men resten av ön var jättefin med havet och alla palmer och sånt :) Men höjpunkten av dagen var... JAG SIMMADE MED DELFINER!!! De är sååå söta och lena och jag pussade en delfin och fick likasom åka på dens mage när den simmade på rygg!!! Jag kan inte komma åt några av bilderna från det just nu men visar när jag är tillbaka i Grand Island igen. Förutom det åkte vi och kollade på några Maya ruiner, och det var ganska coolt allt se det och läsa om det! Vi såg inte de största och mest intressanta för då hade vi behövt åka till en annan ö och vi hade varken tid eller ork. Jag var verkligen hur trött som helst efter för det är så himla varmt och fuktigt hela tiden. Så fort man går utanför dörren här kännen man sig svettig för det är så himla klibbigt i luften. Men jag ska inte klaga för de sista dagarna i Grand Island innan vi åkte var det verkligen iskallt, runt 5-10 grader!

Och höjdpunkten av idag var jetskiing!! Det var nog det roligaste av allt. Fast det har varit så himla skönt att också göra i princip ingenting. Måste säga att jag verkligen inte vill åka tillbaka, jag vill stanna här och bara sola och bada hela dagarna... Men jag antar att det enda jag kan gör är att vara tacksam att jag fick åka hit överhuvud taget, det är jag verkligen jätteglad över! :) Anledningen till att vi åkte var att Matts mamma vann den här resan för två personer, men hon och Matts pappa är skilda så hon gjorde istället om bokningen så min värdfamilj kunde följa med istället, och sen lades jag till också.

Här kommer lite bilder från förrgår :)













Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh vad mysigt ni verkar ha haft det! Och ni har ju hunnit med en hel del förutom sol och bad. Fina minnen att ha nu när hösten och vintern kommer! Kram.

2011-09-27 @ 22:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0