Pinsaaaamt...

Förlår för att jag inte har bloggat, har varit lite upptagen med olika saker :)

Hur som helst måste jag bara berätta om vad som hände precis efter att jag hade skrivit blogginlägget i fredags under lektionen. Jag sitter och lyssnar på min ipod, och har liksom gömt hörlurarna innanför tröjan och i mitt hår eftersom vi egentligen inte får lyssna på ipods under lektionerna. Men jag hade ju liksom free-time och gjorde min engelska-läxa så jag tyckte jag kunde lyssna lite på musik. Tidigare har min metod att försöka gömma hörlurarna funkat men inte den här gången... Det som händer är tydligen att min lärare (som inte riktigt gillar mig sen innan eftersom jag missade första lektionen och bytte timma så hon trodde jag missade ännu en lektion när jag inte gjorde det osv..) går fram till mig och ber mig stänga av ipoden och ge den till henne. Men jag som är fullt fokuserad på datorn och läxan, och lyssnar på musik, hör inte henne. Så hon ber mig flera gånger och tydligen börjar hela klassen stirra på mig, medan jag fortfarande bara kollar på min dator som om ingenting. När jag sen till slut märker henne och så ger jag henne ipoden, och hon ber mig om mina "head phones" också, men jag tror hon säger phone så jag säger "ehm it's in my bag but okay..". Så jag tar upp mobilen och då säger hon: "Wow, music really does destroy hearing".

Och det blir värre... När jag sen efter skolan går till rektorn för att hämta upp ipoden (+vänta på att rektorernas möte är över) så är det en kille som också ska hämta ut sin ipod och jag kände igen honom så jag säger "hey, aren't you in my multimedia class?" Och han säger "Yeah, she took my ipod too, like five minutes before she took yours". Och han satt bredvid mig!!! Och fattar ni hur dåligt det är att jag liksom fortsätter lyssna på min ipod efter att hon redan har sagt till någon!! Usch hon hatar mig nu... Och han som jag pratade med sa att han hade henne för två år sen och hon blir bara värre och värre ju längre terminen går... Jag vill verkligen inte ha den klassen mer... Kommer ändra till choir till nästa termin i alla fall men tror jag fortsätter den här terminen ut. Men jag kan väl inte direkt säga att det är min favoritlektion...

Annars har jag varit på The State Fair i fredags med Caro och några cheerleaders och sen gick vi ut och åt. Igår (söndag) var jag där igen med min värdfamilj och åt friterade oreos (kakor), och det var faktiskt jättegott!! Vilket kanske inte är så bra... Jag testade i alla fall inte de chokladtäckta baconen, och så hörde jag att det fanns friterat smör också. Amerikansk mat på högsta nivå! Idag var jag ledig för det är Labor day, har något att göra med att hedra arbetare och så tror jag. Jag gjorde inte så mycket, sov väldigt länge och var och shoppade lite på the mall.

Känner mig inte rikigt redo för skola imorgon, och misstänker också att jag har massa allergier just nu eller så är jag överdrivet mycket förskyld hela tiden. Men det jag har att se fram emot är att det bara är 15 dagar kvar till Mexico!!! Ska bli så himla härligt, en vecka semester med bara sol och bad :D

Lägger upp lite bilder i ett annat inlägg nu, men godnatt på er annars!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hmm, så kan det gå... Vad gör man mer på en State Fair än äter? Chokladtäckta bacon låter ju lite speciellt, jag hade nog inte heller prövat det. Kram.

2011-09-06 @ 20:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0