Jul och nyår!

Hoppas ni alla har haft en jättebra jul, min var i alla fall det!

Jag firade jul i Scottsbluff som sagt med Matts familj och kusiner och allt. Och jag fick massa fina julklappar, mrogonrockar, tofflor, halsdukar, swedish fish och massa annat jag inte kommer ihåg. En av dagarna jag var där gick jag och min värdkusin och värdfaster som jag bodde hos upp för Scotts Bluff National Monument, och det var verkligen hur fint som helst! Nog den finaste platsen jag varit på i hela Nebraska.

Sen åkte vi till Denver, och jag shoppade massor! Säskilt på Forever 21, det är den bästa affären i hela USA. Men den riktiga anledningen till att vi åkte dit var ju för att se West Side Story. Jag tycker verkligen det musikalen var jättebra, har aldrig sett den förut. Men vi hade våra platser extremt högt upp så jag blev nästan lite yr av att sitta där. Men den var väldigt bra ändå!

Men det bästa med hela jullovet måste jag nog ändå säga var när vi åkte till Christina Pennel (Kirstens faster, de var ju och hälsade på i Sverige för 2, eller 3 nu, år sen, och hennes familj. Hon och hennes man Larry har två barn, Evan (17 år) ocxh Tyler (som jag har för mig är 21). Vi var där och åt lunch och stannade några timmar till. Det kändes väldigt skönt att för en gångs skull vara den som kände någon sen innan när vi åker någonstans, oftast är det ju jag som varje gång träffar nya människor vart vi än åker.

Sen kom vi hem den 30:e klockan ett på natten (så egentligen den 31:a). Nyårsafton firade jag med Catie! Vi var och åt på Applebees som är en restaurangkedja som har jättegod mat, och efter det var vi hemma hos henne och kollade på Nyårs-program på tv. Och så kollade vi såklart på the Balldrop! Klockan var ju fortfarande bara 11 här då eftersom New York är 1 timma före, så efter det åkte vi hem till Carl och var där och firade det riktiga nyåret.

Så nu är det väl början på slutet eller vad man nu ska säga. Min sista termin i USA, bara 4 månader kvar av skolan och 5 månader kvar innan jag åker tillbaka till Sverige igen. Tiden har gått otroligt fort och den här terminen kommer nog gå ännu fortare.


Ingen vit jul...


Min värdkusin Amy









Kommentarer
Postat av: Morbror Henrik

Häftigt med Scotts Bluff! Det ser ju ut litet som raukar på Gotland.

Gott nytt år Malin!

/H

2012-01-04 @ 00:05:05
Postat av: Ingrid :)

Heej Malin!



Det verkar som att du har haft en jättebra jul och nyår! Hur många julklappar fick du samanlagt? Det verkar som att det är många! :)

Vad kul också att träffa Kirsten! Vi skulle ju ha sets 2010 men det funkade ju inte...

PS. Du tar jättefina bilder!



Lycka till med vårterminen i skolan!!! :)

2012-01-05 @ 18:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0