Crosscountry

Hejsan!

Imorse vaknade vi runt 12 och eftersom crosscountryn började runt 3 så kollade vi bara lite på tv innan vi gick dit (Caro har också crosscountry). Vi gick väl typ vilse när vi skulle dit för vi kunde inte få skjuts idag och det tar bara en kvart att gå. Fast det är ändå så himla ovanligt här att gå dit man ska, man ser aldrig folk gå på trottoarerna. Som tur var gick vi från mig ganska långt innan det började så vi hade tid att inte riktigt hitta. Träningen höll i alla fall på i ungefär 2 timmar och vi sprang till en park och sprang runt där en massa. Just nu kan jag inte direkt säga att jag älskar crosscountry men förhöppningsvis förändras det.. :) Hade ingen motivation alls när jag sprang utan var bara jättetrött och är fortfarande det. Fast att vi somnade 4 igår gjorde nog inte saken bättre, men ikväll ska vi somna tidigare :) (Caro sover här inatt också). Efter crosscountryn hämtade Matt upp oss och lämndade Caro hemma hos henne så hon kunde duscha och så åkte jag hem och duschade och åt. Efter det kom Caro och hennes värdmamma och hämtade upp mig och körde ut till ett jättestort hus vid en sjö, som ägs av några de känner, där de ska campa inatt. Vi var där i några timmar och badade, paddlade kanot, lekte med deras hund och grillade. Sen åkte vi tillbaka till mig och nu har vi kollat lite på film så nu ska vi sova. Kan visa lite bilder imrogon!

Kom också på att det finns inte så mycket mer att berätta om Omaha förutom att bröllopet var jättefint, maten var god och allt sånt.

Godnatt <3


Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul att du kommit igång med löpningen, det tar nog ett antal gånger innan det känns riktigt bra att springa långt.

Vad gäller Omaha, är ju namnet mest känt för att de allierade kallade ett av landstigningsavsnitten på D-day 1944 för Omaha beach. De hårdaste striderna var på just den stranden (du såg väl "Saving Private Ryan"?).

2011-08-16 @ 08:43:15
Postat av: ingrid

Hej malin! Vad roligt du verkar ha det! :] Vad är crosscoutry egentligen, var det kul? Lycka till med allt!

2011-08-16 @ 21:03:05
Postat av: ingrid

Hej malin! Vad roligt du verkar ha det! :] Vad är crosscoutry egentligen, var det kul? Lycka till med allt!

2011-08-16 @ 21:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0