Inte så mycket nytt...

Har gått i skolan 5 dagar nu och känner mig redan skoltrött. I och för sig så är nästan alla mina ämnen enkla, det enda jag har lite problem med är pre-calc eftersom jag inte förstår de engelska orden för allt... Hur som helst har det inte hänt så himla mycket här förutom skola och cheerleading. Det känns bara så himla annorlunda här när man kommer till en så himla stor skola och man nästan inte känner någon alls, och jag vet inte hur lång tid det kommer ta innan man lär känna folk bättre.

Cheerleadingen är i alla fall jättekul! Alla är så himla glada och snälla hela tiden och är till skillnad från de flesta andra på skolan lite mer intresserade av en eller vad man nu ska säga (menar pga att vi är utbytesstudenter). I måndags och igår kollade jag och Caro mest på för att få en bild av hur allt gick till. Och i måndags var det pep rally så då tränade de bara inför det, vi kunde ju inte vara med eftersom vi började samma dag :) Idag visade de oss lite olika cheer songs och jumps som vi ska träna på. Och det är så himla mycket svårare än vad det ser ut att vara!! Även det som ser jättenkelt ut är svårt att memorera och göra allt exakt rätt timing! Jag och Caro är ju med i junior varsity (jv) så vi cheerar eller vad man nu ska säga för ju för jv football, och de matcherna är på måndagar. Fast vi kommer antagligen inte vara med nu på måndag eftersom vi inte kommer ha fått våra outfits än.

Nu måste jag duscha och sen ska jag nog gå och lägga mig, är så otroligt trött hela tiden. Caro har sovit här tre nätter för hennes värdfamilj har varit i Colorado och hon kunde ju inte missa skolan. Så just nu känns det lite tomt här menmen..

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är inte konstigt att du är trött, med så mycket nya intryck, nya skolämnen, och att höra engelska omkring sig hela tiden. Och även om du har gått på hyfsat stora skolor förut så är ju tvåtusen elever väldigt mycket. Du kommer säkert in i det snart! Vad roligt att höra att cheerleadingen är kul! Kram

2011-08-25 @ 08:25:03
Postat av: Ingrid :)

Hej Malin! Vad roligt du verkar ha det även om du är trött.

Jag skulle också vilja gå på cheerleading men jag tror att jag skulle börja lite tidigare... Är det fortfarande roligt i kyrkan och så, brukar ni typ göra några utflykter på helger eller så?



Hejdå! :)

2011-08-25 @ 17:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0