Minnesota!

Hejsan! Just nu sitter jag i våran bakgård och njuter av vädret! 25 grader och sol är inte helt fel i slutet av mars.

Hur som helst, Minnesota!

I fredags gick jag upp klockan 4, gjorde mig i ordning och satte mig i bilen. Jag spenderade 5 timmar av den 9 timmars långa bilresan sovande, och jag behövde verkligen sova de timmarna i bilden, annars hade jag inte klarat av dagen över huvud taget. Vl framme i Minnesota var det första vi gjorde att gå på IKEA! Matt och Sarah behövde köpa lite grejer där. Jag älskar att vara på IKEA här, känner mig som hemma! Och det är så kul att jag förstår vad namnet på alla grejer betyder när ingen annan gör det :D Jag sprang mest runt och höll koll på Mara som blev helt galen när hon så alla färgglada grejer och sprang runt och skrek typ. Jag passade på att köpta lite choklad också, för den amerikanska är inte alls god.

När vi var klara där åkte vi vidare till the Mall of America, som ligger precis bredvid. Och det är seriöst det bästa mallet jag nånsin varit på! Det är helt enormt och har exakt allt du nånsin skulle behöva. Och de har inte bara affärer ju, utan även en jättestor bio, tusen restauranger, karuseller och en jättestor Nickelodeon world med ett litet Legoland och ja, allt du kan tänka dig. Runt 8-tiden var vi klara och åkte till hotellet, och gick och la oss nästan direkt.

Efter en väldigt bra natts sömn i bäddsoffan vaknade jag runt 10 och de andra hade redan varit och ätit frukost så jag gjorde mig bara i ordning och åt en bulle och sen åkte vi till en familj de känner i Delano  som är en stad precis vid Minneapolis. Vi var där ett tag innan jag och Sarah åkte till baby showern och Matt åkte till ett möte eller något sånt. Baby showern var jättegullig med massa god mat, lekar och presentöppning! Efter några timmar där gick vi ut och hade middag med familjen vi var his innan och efter det väntade en till 9 timmars bilresa... Jag sov bara den sista timman tror jag, och när vi kom fram 3 på natten var jag extremt trött så gick bara och la mig direkt.

Självklart sov jag bort hakva dagen idag, men jag har ändå inget att göra förutom att sitta här ute. Ska läsa lite snart och det är väl allt som händer idag.

Hoppas ni hade en bra helg! :)

Förlåt för att jag bara har ipod-bilder igen...


Gissa var!?


Nickelodeon world






Kommentarer
Postat av: ingrid :)

Ååhh vad roligt!! Shopping är ju jättekul och speciellt när affären är stor! Låter som en superrolig dag! :)

2012-03-26 @ 20:38:51
Postat av: Morbror Henrik

Vilken packad helg! Visst är Mall of America hysteriskt stor. Det känns som att man kan inte komma igenom alla delar på en dag ens om man försöker.

/H

2012-03-29 @ 10:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0